Friday, December 23, 2011

setiap pertemuan pasti ade perpisahan :(

assalammualaikum and salam bahagia semua..bersyukur ke hadrat Illahi sebab  masih dapat bernafas di bumi pinjamanNya..bangunbangun dapat berita yang menyedihkan daripada adek fatinathirahsobri..yang akan meninggalkan bumi pasir gudang..tak berhenti mengalir airmata pulak tu bila baca blog die ni haa..adek,kamu dah buat akk nangis di pagi hari tau..speechless laa..sbb semua ni berlaku tanpa jangkaan..tapi takpe adek,macam akak selalu cakap..akak akan sentiasa ada untuk atin and akak sentiasa sokong atin dari belakang..


si comel yang riang gumbira selalu
inilah dia adek Nur Fatin Athirah binti Sobri yang aku maksudkan tu..hurm,comel kan?sweet je macam gulagulakapas kan?dia ni merupakan jiran aku kat hostel PJB dulu..inilah kawan memekak ini jugaklah kawan menangis ini jugaklah kawan bergosip ini jugaklah kawan mengumpat ini jugaklah geng pergi makan..heh,semualah..even die mude setahun dari aku,tapi kami macam kawan baik..inilah adik inilah sahabat..


si cantik yang happy go lucky
di sebalik senyuman riangnya,dia menyimpan 1001 duka di lubuk hatinya..kalau boleh die sentiasa nak orang sekelilingnya happy..die taknak orang tahu die sedih dan so on..tak adil kan?aku memang tabik spring kat dia ni sebab die memang kuat orangnya..sangat tabah dalam menempuh semua dugaan mendatang..walaupun aku kenal die for a few months,tapi aku dah macam adikberadik dengan dia..dan tak sangka waktu last day aku kat jb dgn dia merupakan hari terakhir aku n dia..patutlah macammacam dugaan kami tempuh satu hari tu..ingat lagi tak atin?paling aku terharu,time aku demam tu..roomate aku balik kampung masa tu..dia n roomate die yg jage aku..jengah aku kat bilik..beli makanan..tuam kepala aku dengan tuala basah..dan macammacam lagi..dan masa tu aku sangat bersyukur sebab ada adekadek seperti mereka.terima kasih Ya Allah :)


si cantik yang kaya dengan senyuman
untuk adik nurfatinathirahsobri,
first of all,akak nak say thanks for everything and sorry for everything that I did and for every single word that I spoke..mintak halal yang terlebih dan terkurang sepanjang persahabatan indah kita..maaf,akak takde harta sebongkah emas..akak takde kata semanis madu nak hadiahkan dekat atin..akak cume mampu ucapkan jutaan terima kasih atas semua pahit manis selama 1 semester kita bersama..atin lah tempat akak mengadu nasib,tempat akak meluah rasa..tempat akak bahan membahan..tempat akak bergosip..heh,semualah..adek,setiap pertemuan pasti ade perpisahan..walaupun perpisahan kali ni begitu perit,namun hati haruslah redha kerana everything happened for a reason..itu janji Allah..macam akak selalu tweet tu,hidup tak selalunya indah tapi yang indah tetap hidup dalam kenangan..jangan pernah lupakan akak,k.ya,eno,habib,eyma,haziq dan semua yang disini..kami semua sentiasa menyokong atin..dan kami semua sayangkan atin :)jangan nakalnakal di tempat baru..dan be as you are as I see you before okayy?hmm,akak doakan semoga atin menjadi anak yang solehah dan menjadi kebanggaan mama n abah satu hari nanti..semoga berjaya dalam bidang yang bakal diceburi nanti..adek,ayuh kita bangun..melihat perjalanan hidup yang masih panjang..kutiplah sejarah lalu sebagai ikitibar supaya ia mampu menyuluh jalan gelita  yang penuh onak dan liku..dan akhirnya mampu melompat untuk menggapai bintang yang bersinar....percayalah,satu hari nanti fatin akan berdiri dengan sebuah kejayaan yang akan membuatkan mama,abah,family dan sahabat2 semua tersenyum melihatnya..akak akan merindui atin dan akak nak atin tahu yang akak sayang kamu,adek fatin :)

i love you too adek :)


tak cukup dengan itu,seorang lagi adek saya nak meninggalkan bumi pasir gudang..entahla..semua yang aku sayang semua nak pergi jauh dari aku..sedih kan?ini juga seorang yang cukup simple tapi versatile..Siti Fatimah binti hashim atau nama glamournya EymaHashim :)hehe..die suke bergambar dengan senyuman colgatenya tuu..comel die nih..kalau gelakk mak aihhh..mmg tak tahan lahhh..haha..dia jugak lah tempat aku bergelak ketawa dan meluah rasa..tempat bergosip tempat bahanmembahan..tempat gelak ketawa sampai sakit mulut and semua lah..kind hearted and suke berkongsi masalah n pendapat dgn aku macam aku nih profesional benau je..sama jugak macam fatin tadi..dialah adik..dialah sahabat aku :)

cantik kan die?si cantik manis yang baik hati :)

untuk adek EymaHashim,
firstly,akk nak say sorry for everything that I did and for every single word that I spoke..million of thanks for everything dear..jutaan ampun dan maaf andai bicara mengguris rasa,fikiran khilaf mentafsir dan halalkan ape yg terlebih and terkurang sepanjang persahabatan indah kita ni..eyma,igtlah kadangkadang kita harus berkorban untuk sebuah kejayaan..yakinlah,Allah akan membalas pengorbanan eyma  ni..eyma harus bersyukur sebab orgorg tersyg eyma sentiasa di sekeliling eyma dan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk eyma..eyma,naluri seorang ibu begitu kuat..die tahu ape yg terbaik untuk anaknya..eyma,Allah takkan beri ape yang kita mahukan namun Allah mengatur sesuatu yang jauh lebih baik untuk diri kita..takdir yang tertulis ni sungguh indah..akk tahu eyma kuat..adik akk kan power?tough?senyum sikit..macam akk selalu kata jauh dimata dekat dihati..selagi Allah beri peluang akk bernafas di muka bumi ni,akak sentiasa ade untuk adekadek akak..akak doakan eyma berjaya dalam bidang yang bakal diceburi nanti..jangan nakalnakal di tempat baru.jujur dan percaya kuncinya..jangan jadikan distance sbg satu hlgnnya eyma...eyma fhm kan?..dan yang paling penting,jangan lupakan kami disini..pape rodger2 jgn nak sombong je ye..akak akan merindui eyma and akak sayang eymaaaa!



senyuman colgate mereka..will going to miss it :(

adekadekyangakaksayang,
akak takde harta segunug emas dan akak tak punya kata sehebat para ilmuwan untuk menghargai kalian yang hadir dalam hidup akak..bersyukur pada Allah kerana mencipta sebuah pertemuan ini dan kalian telah mencorakkan kanvas persahabatan kita dengan begitu indah sekali..terimakasih terimakasih dan terimakasih atas sebuah persahabatan indah ini..moga tiada apa yang berubah selepas ini..jage diri di tempat baru..bee as you are as I see you before..ye,akak pasti akan merindui kalian dan akak sayang kamu berdua..







I remember,
All the things that we shared,
 And the promise we made,
Just you and I

I remember,
All the laughter we shared,
And the wishes we made,
Upon a roof at dawn..

Do you remember?



# atin,maaf curik gambar kamu banyak benau..hehe
   eyma,sorry takbanyak gambar yang boleh dicurik..haha..that's y gambar eyma sikit..

lovelove,
nazamohdnizam


1 comment:

sayafatinathirah :) said...

saya akan merindui akak saya ini ;") terima kasih kerana menjadi kakak saya yang terbaik ~