Friday, April 29, 2011

come on..don't judge a book by it's cover!

assalammualaikum..dan salam bahagia buat semua..harapan saya agar anda semua sihat sejahtera hendaknya..<<skema tak ayat saya?huhu..ha..terkejut dengan tittle entry kali ni?saya mendengar satu kisah ni daripada seseorang yang begitu istimewa di hati saya..<<oppsss..bukan kekasih hati okay..harap maklum!!..sebab kisah tersebut saya rasa terpanggil nak buat entry ni..bukan ape..sekadar ingin berkongsi tentang realiti sebuah kehidupan..okayokay..let's begin..semua orang pun tahu kita tak boleh menilai seseorang daripada luaran or drpd story org lain..kenal dulu siapa dia n selami dulu hati dia..dan barulah penilaian tu layak dibuat ke atasnya..benarlah kata pujangga..tak kenal maka tak cinta..dan kalau tak kenal jangan pernah nak sindir orang tersebut dengan cara halus okay..bayangkan apa perasaan orang tersebut sedangkan dia tidak bersalah?adilkah begini?come on laa..be matured..tolonglah jaga hati dan perasaan orang lain..lebih2 dengan orang yang anda tak kenal..
takbaik buat orang lain sedey..dose hukumnya~

kalau anda tak suke disakiti jangan pernah nak menyakiti sesiapa..sebab ALLAH Maha Adil dan Maha Berkuasa..ALLAH boleh bagi cash je kat dunia..belum kat akhirat nanti..buat sesiapa yang suka bersangka buruk pada orang yang anda tak kenal bawak bawak la bertaubat ye..tak pernah terlintas sekelumit pun nak kate saya ni baik ke tulus ke takde..sekadar satu peringatan buat diri saya sendiri dan orang lain..lagi satu..tak semua cerita dari orang lain itu benar 100%..kerana kajian mendapati bahawa 90% sumber lisan wujud unsur tokok tambah supaya cerita tersebut lebih umphhh..tolonglah kaji sesusatu sumber lisan tu dahulu sebelum nak percaya bulat bulat..hishhh..penat lah berceloteh panjang..anda pun da penat ea dengar saya membebel tak memasal..so..better stop here dulu..renung2kanlah dan selamat beramal..**before that,nak mintak maaf kalau ade mane2 pihak yang terasa hati or tersinggung kate..mintak maaf byk2 ye..ni entry umum..tak de niat nak sindir mane2 pihak pun okay!**so..see you soon..daa..assalammualaikum..

2 comments:

cik cek said...

Terharu.....sebak....

nazamohdnizam said...

cikcek:ibuibu..kenapa sebak pula?haiyaaa..